مجله برق و فناوری بهروز

  اسیلوسکوپ چیست؟

اسیلوسکوپ یک ابزار آزمایشگاهی است که معمولا برای نشان دادن و تحلیل شکل موج سیگنال های الکترونیکی استفاده می شود. در واقع، اسیلوسکوپ یک نمودار از ولتاژ سیگنال لحظه ای را به عنوان تابع زمان ترسیم می کند

۱۳۹۸/۲/۱۰  : تاريخ

  اصول و نحوه کار و آموزش کار با هات وایر چیست؟

واحدهای اندازه گیری حجم هوا فوت مکعب بر دقیقه (CFM) و متر مکعب بر دقیقه (CMM ) هستند. این ها واحدهای اندازه گیری مقدار هوای متحرک در حال عبور از مجرای هوا هستند که بوسیله هات وایر نیز قابل اندازه گیری هستند.

۱۳۹۸/۱/۲۹  : تاريخ

  نویز دوزیمتر چیست؟

صوت شکلی از انرژی است که توسط سازوکار شنوایی قابل تشخیص است و به بیان ساده صوت هر چیزی است که شنیده شود. محدوده فرکانس قابل درک برای انسان بین 16 – 20000 هرتز است. امواج خارج از این محدوده فرکانسی را مادون صوت و ماوراء صوت می نامند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۳  : تاريخ

  اساس کار دوربین حرارتی

دوربین حرارتی یا ترموویژن ابزاری است جهت شناسایی عیوب در نگهداری و تعمیرات مبتنی برپایش وضعیت، در واقع هر عیبی که خود را با اختلاف دما آشکار کند بوسیله دوربین های حرارتی قابل شناسایی می باشد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۱  : تاريخ

  كنترل دور موتورهای القايی سه فاز

امروزه در صنعت، ماشينهای متفاوت و با سرعت های مختلف مورد استفاده قرار می گيرد كه موارد قابل ذكر عبارتند از : ماشين برش فلزات ، چرثقيل الكتريكي ، ماشينهای مربوط به حمل و نقل و انواع مختلف وسايل چاپ، معدن ذغال سنگ و صنايع ديگر. براي مثال چرخاننده الكتريكي در ماشين برش فلزات، سرعت سيستم می بايد مطابق با نوع كار، فلز و كيفيت نوع برش و اندازه قطعه مورد نظر، قابل تنظيم باشد. در كليه ماشين آلات ذكر شده ، چرخاننده بايد مجهز به كنترل سرعت باشد تا بتواند كميت توليد زياد ، شرايط كار مطلوب و كيفيت محصول

۱۳۹۵/۱۱/۲  : تاريخ

  روش جدید افزایش بازده در فناوری سلول های خورشیدی

سلول‌های خورشیدی پروسکایتی (Perovskite) از ترکیب مولکول‌های آلی و مواد معدنی تشکیل شده‌اند که همانند سلول‌های خورشیدی متداول از جنس سیلیکون، نور خورشید را دریافت و به الکتریسیته تبدیل می‌کنند. با این حال، ساخت وسیله‌های فتوولتائیک پروسکایتی راحت‌تر و ارزان‌تر است و برخلاف سلول‌های سیلیکونی، می‌توان آن‌ها را بر بسترهای انعطاف‌پذیر ساخت. اولین نمونه از سلول‌های خورشیدی پروسکایتی سال بعد وارد بازار خواهد شد و گفته می‌شود که قادر است ۲۰ درصد از انرژی خورشید را جذب کند.

۱۳۹۵/۱۱/۲  : تاريخ

  صوت سنج یا نویزدوزیمتر چیست؟

Noise Dosimeter که برای تعیین مواجهه فردی کارگر با صدا در محیط کار استفاده می شود. دزیمتری دقیق ترین روش برای اندازه گیری میزان مواجهه می باشد. دقت دزیمتری در این است که در این روش کلیه ی زمان های مواجهه ی کارگر با تراز های مختلف در طول شیفت محاسبه و با استفاده از تراز معادل Leq دز دریافتی در یک شیفت کاری اندازه گیری می شود. در ساختمان هر دزیمتر از یک میکروفن که روی سینه یا یقه ی کارگر نصب می شود و سیم رابط و پردازشگر و نمایشگر استفاده می شود.

۱۳۹۵/۱/۲۷  : تاريخ

  طرز کار اهم متر عقربه ای و اهم متر دیجیتال

اندازه گیری مقدار مقاومت،مقدار ولتاژ متناوب، مقدار ولتاژ مستقیم و مقدار جریان می باشد و به آن اندازه گیر چند حالته یا مولتی متر می گویند.

۱۳۹۵/۱/۲۷  : تاريخ

  تشخیص ورم پستان یا غده پستانی در دام

واژه ورم پستان به التهاب غده پستانی بدون توجه بعلت آن اطلاق می شود كه بوسیله تغییرات فیزیكی شیمیائی و معمولا میكروبی شیر و همچنین تغییرات حاصل از بیماری در بافت غده پستانی مشخص می شود. مهمترین تغییراتی كه در شیر ایجاد می شود

۱۳۹۴/۳/۲۳  : تاريخ

  فشار سنج و مانومترها

فشار گاز و مایعات درون لوله ها و سیلندرها میبایستی جهت ایمنی بیشتر و دلایل عملکردی کنترل شوند. دستگاه های اندازه گیری فشار که میتوانند فشارها ی مختلفی را اندازه گیری کند، مانومتر شناخته شده اند.

۱۳۹۳/۹/۵  : تاريخ

فروشگاه اینترنتی تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز 

با افتخار اعلام می‌کنیم که ما، درشرکت تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز، به عنوان یکی از معتبرترین منابع تأمین تجهیزات اندازه‌گیری و ابزار دقیق در ایران حضور داریم و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم. ما با ارائه محصولاتی مانند: مولتی متر دیجیتال، کلمپ آمپرمتر، منبع تغذیه، بارومتر، گیج فشار، نیروسنج، فازمتر القایی، اهم‌متر، ترمومتر لیزری، دوربین دید در شب حرارتی، LCR متر، لوکس متر، بادسنج، کلرسنج، دوربین ترموویژن، و ابزارهای دقیق دیگر، به شما کمک می‌کنیم تا در پروژه‌ها و فعالیت‌های خود به بهترین شکل ممکن پیش بروید. از تجربه و تخصص ما برای اندازه‌گیری دقیق و موثرترین استفاده بهره‌مند شوید. ابزار دقیق بهروز نمایندگی هیوکی در ایران، نمایندگی تستو در ایران و همچنین نمایندگی برند های معروفی مثل فلوک، یونیتی، پی سی ای، کیوریتسو، اکستک، مارمونیکس و ... می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. بهروز، همیشه به سوی کیفیت و رضایت شماست.
     ☎: 021-33931174     051-31774    📱:09229004394
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت بازرگانی بین المللی تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز با نام انحصاری BTMCO می باشد. Copyrights. © 2018