مجله برق و فناوری بهروز

  طراحی یک سیستم امنیتی با مادون قرمز

سیستمی که در این مقاله ارائه شده از امنیتی بالایی برخوردار بوده و هزینه ساخت آن نیز در مقایسه با سایرین بسیار اندک است. عملکرد اصلی این سیستم, کنترل دسترسی افراد به یک مکان یا اطلاعات خاص و ثبت آمار ورود و خروج از جمله ID , ساعت, تاریخ و ... می باشد.

۱۳۹۱/۹/۱۴  : تاريخ

  ساخت ربات فوتبالیست

در این پروژه هدف ساختن یک ربات فوتبالیست می باشد که با استفاده از سنسور مادون قرمز قادر به تشخیص توپی فلزی است.

۱۳۹۱/۹/۱۳  : تاريخ

  دوربین های مدار بسته و انتقال تصویر

امروزه استفاده از سیستمهای نظارت تصویری به عنوان یکی از پارامترهای مهم مدیریت در مراکز صنعتی و اداری جهت نظارت بر محیط فیزیکی و نظارت بر کار کارکنان و عملکرد مطلوب تجهیزات در جهت کنترل و مدیریت کارآمد رایج می باشد.

۱۳۹۱/۹/۱۳  : تاريخ

  پیاده سازی شبکه ای از میکروکنترلرها جهت کنترل لوازم الکتریکی

در این پروژه در ابتدا به معرفی تبادل دیتا پرداخته و برخی مباحث کلیدی آن از جمله ارتباط سریال و موازی, فرستنده و گیرنده, اتصالات و تبادل شفاف و ..... را مختصرا توضیح می دهیم.سپس پروتکلهای موجود را بررسی کرده و به قسمت اصلی, معرفی پروتکلI2C می پردازیم

۱۳۹۱/۹/۱۱  : تاريخ

  الگوریتم آنتن های مرکزی

معمولا برای مخابرات داده ها از چندین روش استفاده می شود که مخابرات ماهواره ای و مخابرات رادیویی دو شیوه اصلی مخابرات هستند. بخش محموله مخابراتی شامل دو قسمت مجزاست

۱۳۹۱/۹/۱۱  : تاريخ

  سیگنال های اسیلوسکوپ

با پیشرفت علم و تولید سیستم دیجیتالی و استفاده و رواج آن ها باعث شد که برای عیب یابی یا کنترل طرز کار آن ها مقادیر دیجیتالی اسیلوسکوپ مشاهده یا ثبت بشوند.

۱۳۹۱/۹/۱۱  : تاريخ

  GSM ساختار شبکه

شبکهGSMیک سیستم ارتباطی سلولی دیجیتال است که با ایده سلولی کردن منطقه جغرافیایی و استفاده مجدد از GSM شبکه فرکانس 1 و پوشش دادن منطقه جغرافیایی بوسیله سلول ها شروع بکارکرد.

۱۳۹۱/۹/۱۱  : تاريخ

  جی پی اس

بشر اولیه ھمیشه به دنبال روش های مناسبی جهت پیدا کردن مسیر خود بوده است.

۱۳۹۱/۹/۱۱  : تاريخ

  CAN آشنایی با پروتكل ارتباطی

امروزه در صنعت هر قسمت کنترلی در یک دستگاه، به تنهایی نمی تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. برای عملکرد بهتر اطلاع از وضعیت و عملکرد دیگر اجزاء دستگاه نیز مورد نیاز است معمولاً یک کنترل مرکزی عملکرد دیگر واحدهای کنترل الکترونیکی را تحت اداره خویش قرار می دهد بدین منظور وجود ارتباط دائمی بین واحدهای کنترل الکترونیکی مختلف اجتناب ناپذیر است.

۱۳۹۱/۹/۱۱  : تاريخ

  سیگنال های تقویت کننده

در این جزوه به بررسی سیگنالهای تقویت کننده پرداخته شده است

۱۳۹۱/۹/۱۱  : تاريخ