مجله برق و فناوری بهروز

  منبع تغذیه و نقش آن در سیستم ها

در این نوشتار برای آشنایی شما با قلب تپنده تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی خود تلاش کرده‌ایم.‏‎ ‎اكثر افراد در هنگام خرید و یا ارتقای سیستم های خود به دلیل عدم آگاهی از نقش كلیدی منبع تغذیه، بودجه كمتری را نسبت به سایر قطعات سخت ‏افزاری صرف تهیه آن می‌کنند.

۱۳۹۲/۲/۳۱  : تاريخ

  روش های سنجش سختی فلزات

بواسطه ی این مقاله و فیلمی که به آن ضمیمه شده، دستگاه های مربوط به سختی سنجی فلزات معرفی شده اند و طرز کار آن ها به طورکامل تشریح شده است. صنعت سختی سنجی که امروزه گستره ی وسیعی دارد...

۱۳۹۲/۲/۲۹  : تاريخ

  صوت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

صوت ارتعاش یا موجی است که از یک وسیله قابل ارتجاع متصاعد می‌شود. سرعت صوت، فاصله‌ای‌ست که یک موج صوتی در مدت زمان یک ثانیه در یک سیال می‌پیماید. سرعت صوت (به انگلیسی: Speed of sound) مشخص می‌کند که این موج در بازهٔ مشخصی از زمان چه مسافتی را طی می‌کند.

۱۳۹۲/۲/۲۸  : تاريخ

  انواع دما سنج ها

گرما نگار پزشکی، این گرماسنج جهت اندازه گرفتن حرارت بدن بکار می رود و چون حد متوسط حرارت بدن انسان 37 درجه سانتی گراد (5/98 درجه فارنهایت) است در ترمومترهای پزشکی بر اساس سانتیگراد بین 33 تا 42 در می شود و برای اینکه بمجرد جدا شدن ترمومتر از بدن انسان (زیر زبان-زیر بغل داخل مقعد...) و برخورد با حرارت یا برودت محیط، جیوه داخل ترمومتر تغییر مکان پیدا نکند.

۱۳۹۲/۲/۲۸  : تاريخ

  تاریخچه اختراع دماسنج (ترمو متر)

با تغيير دما هواي محتوي بطری منبسط يا منقبض میشد و ستون آب در گردن بطری بالا يا پايين میرفت. وسيله گاليله مقياسی واقعي برای سنجش دما نبود به طوری كه بيشتر جنبه دما نما داشت.

۱۳۹۲/۲/۲۸  : تاريخ

  ميكرو اهم متر چيست؟

ميكرو اهم متر مانند ديگر اهم مترها وسيله سنجش مقاومت الكتريكی اجسام ‌می باشد. اگر مقاومت اجسان را به سه بازه خيلی زياد، متوسط و خيلی كم دسته بندی كنيم، دستگاه های اندازه گيری آن ها به ترتيب مگا اهم متر (ميگر)، اهم متر و ميكرو اهم متر خواهند بود.

۱۳۹۲/۲/۲۶  : تاريخ

  آیا با دستگاه LCR متر آشنایی دارید و میدانید کاربرد آن کجاست؟

تست خازن های کمتر از10 نانو فاراد بسادگی توسط دستگاه مولتی متر انجام نمی شود و فقط با خازن سنج تست می شود در صورتیکه دستگاه خازن سنج ندارید روش های زیادی برای تست این نوع خازن می توان به کار برد. اینجانب برای تست این نوع خازن ها پیشنهادی به همکاران می دهم اگر حوصله داشتید، آزمایش کنید.

۱۳۹۲/۲/۲۶  : تاريخ

  رطوبت سنج غلات چه دستگاهی است؟

رطوبت سنج جامدات دستگاهی است که میتواند رطوبت چوب و سایر محصولات ساختمانی را اندازه گیری و نمایش دهد. رطوبت اجسامی از جمله: گچ، پنل های چوبی و...

۱۳۹۲/۲/۲۶  : تاريخ

  دستگاه های PH سنج یا اسید سنج ها چگونه کار می کنند؟

هنگامی که دو فلز باهم تماس پیدا می کنند با توجه به تفاوت تحرک الکترون درآن ها اختلاف ولتاژ بوجود می آید. مشابه با این وقتی که یک فلز با یک مایع اسیدی یا نمکی تماس پیدا کند پتانسیل الکتریکی بوجود می آید که منتج به اختراع باطری ها شد. به همین ترتیب در تماس دو مایع با یکدیگر نیز پتانسیل الکتریکی ایجاد میشود اما برای جداسازی دو مایع از یکدیگر نیاز به یک غشاﺀ (membrane) می باشد.

۱۳۹۲/۲/۲۵  : تاريخ

  تاریخچه اندازه گیری PH مایعات

تاریخچه اندازه گیری مقدار اسیدی مایعات بصورت الکتریکی در سال 1906 آغاز شد زمانیکه ماکس کرمر (Max Cremer) واسط بین مایعات می تواند با پف کردن یک حباب کوچک شیشه ای و قرار دادن یک مایع داخل آن و دیگری در بیرون مورد مطالعه قرار گیرد. به این روش ولتاژ الکتریکی ایجاد شد که قابل اندازه گیری بود.

۱۳۹۲/۲/۲۵  : تاريخ

فروشگاه اینترنتی تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز 

با افتخار اعلام می‌کنیم که ما، درشرکت تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز، به عنوان یکی از معتبرترین منابع تأمین تجهیزات اندازه‌گیری و ابزار دقیق در ایران حضور داریم و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم. ما با ارائه محصولاتی مانند: مولتی متر دیجیتال، کلمپ آمپرمتر، منبع تغذیه، بارومتر، گیج فشار، نیروسنج، فازمتر القایی، اهم‌متر، ترمومتر لیزری، دوربین دید در شب حرارتی، LCR متر، لوکس متر، بادسنج، کلرسنج، دوربین ترموویژن، و ابزارهای دقیق دیگر، به شما کمک می‌کنیم تا در پروژه‌ها و فعالیت‌های خود به بهترین شکل ممکن پیش بروید. از تجربه و تخصص ما برای اندازه‌گیری دقیق و موثرترین استفاده بهره‌مند شوید. ابزار دقیق بهروز نمایندگی هیوکی در ایران، نمایندگی تستو در ایران و همچنین نمایندگی برند های معروفی مثل فلوک، یونیتی، پی سی ای، کیوریتسو، اکستک، مارمونیکس و ... می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. بهروز، همیشه به سوی کیفیت و رضایت شماست.

با  ثبت ایمیل خود، از تخفیف ها و جدیدترین های تجهیزات اندازه گیری بهروز  با خبر شوید !

facebook    Twitter    googleplus    Instagram    aparat    Telegram Telegram
 
  
 
     ☎: 021-33931174     051-31774    📱:09229004394
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت بازرگانی بین المللی تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز با نام انحصاری BTMCO می باشد. Copyrights. © 2018