مجله برق و فناوری بهروز

  میکرومتر، یا ریزسنج چیست؟

برای اندازه گیری قطعاتی که بایستی دقیق تراشیده شوند میکرومتر به کار برده می‌شود. دقت میکرومتر به مراتب بیشتر از دقت کولیس‌ها می‌باشد. میکرومترها از نظر سیستم اندازه گیری مانند کولیس دو نوع می‌باشند که آن ها را میکرومترهای اینچی و میکرومترهای میلیمتری می‌نامند.

۱۳۹۱/۱۰/۳  : تاريخ

  (Particle Counter) پارتيكل كانتر چیست؟

آلودگی هوا عبارت است از حضور یک و یا بیش از یک آلاینده در هوای آزاد مانند گرد و خاک، دود غلیظ، گاز مه آلود، بوی نامطبوع به مقدار کالی، با خواص مشخص و مداوم که می تواند زندگی انسان، گیاه و جانوران و اصول انسانی را به مخاطره اندازد و توسط دستگاه پارتیکل کانتر یا غبار سنج قابل اندازه گیری و محاسبه است.

۱۳۹۱/۱۰/۳  : تاريخ

  شیب سنج چیست؟

ابزاری جهت سنجش زاویهٔ یک شیب، ارتفاع و یا بلندی یک جسم با توجه به نیروی جاذبه می باشد. این وسیله به نام‌های زاویه سنج (inclinometer)، شیب نما (tilt indicator)، اندازه گیر شیب (slope gauge)، گرادیان سنج (gradient meter or gradiometer)، اندازه گیر سطح (level gauge or level meter)، و نیز انحراف نما (declinometer) شناخته می شود.

۱۳۹۱/۱۰/۲  : تاريخ

  دستگاه های سایه نگار نوری ( profil projector )

انسان امروز آنچه از رفاه مادی دارد در سایه تکنولوژی است و اگر اثرات تکنولوژی از زندگی اش گرفته شود آنگاه سطح زندگی او به سطح زندگی انسان های اولیه (ازنظرامکانات) نزول خواهد کرد. از این رو انسان امروز شدیدا به تکنولوژی وابسته است و به عبارت دیگر احتیاج مبرمی به آن دارد. تکنولوژی در اینجا به معنای انجام سریع و دقیق کارها توسط ماشین ها می باشد.

۱۳۹۱/۱۰/۲  : تاريخ

  ارت سنج چیست و لزوم استفاده از سیستم ارت چیست ؟

ارت سنج یا همان دستگاه تست مقاومت زمين شبيه ميگر براي اندازه گيري مقاومت طراحي گرديده با اين تفاوت که مقاومت زمين بسيار کمتر از عايق های معمول می باشد.

۱۳۹۱/۱۰/۲  : تاريخ

  ارت سنج چیست و لزوم استفاده از سیستم ارت چیست ؟

ارت سنج یا همان دستگاه تست مقاومت زمين شبيه ميگر براي اندازه گيری مقاومت طراحي گرديده با اين تفاوت که مقاومت زمين بسيار کمتر از عايق های معمول می باشد .در حقيقت رنج ميگر در بازه مگا اهم و تستر مقاومت زمين در حدود اهم می باشد.

۱۳۹۱/۱۰/۲  : تاريخ

  فشارسنج چیست؟

فشارسنج (به انگلیسی: Barometer) را برای اندازه گیری فشارهوا به کار می‌برند. هرچند اصطلاح «به سبکی هوا» به معنای خیلی سبک است اما باید توجه داشت که وزن هوای روی هر متر مربع از سطح زمین معادل ۱۰۰۰۰ کیلوگرم است. نیروی وارد بر سطح را فشار می‌نامند. هر فشارسنج تشکیل شده اشت از یک قوطی فلزی تخت و درزبندی شده که درون آن از هوا خالی است

۱۳۹۱/۱۰/۲  : تاريخ

  فلو متر یا سرعت سنج باد چیست؟

باد سنج (Anemometer) ابزاریست جهت اندازه گیری سرعت باد . اسم لاتین این دستگاه از anemos به معنای باد و meter به معنای اندازه گیر تشکیل شده است .بادسنجها را میتوان به دو دسته تقسیم نمود : دسته ای که سرعت باد را اندازه گیری میکند و دسته ای که فشار باد را میسنجد .این درحالی است که بین بین سرعت وفشار رابطه مستقیمی وجود دارد و بادسنج برای به دست آوردن اطلاعات هر دو طراحی گشته است .ساده‏ترین مدل باد سنج مدل پیاله ای است که از قدیم (سال 1846 میلادی) اختراع گردیده است و از چهار نیم کره که به صورتی عمودی

۱۳۹۱/۱۰/۲  : تاريخ

  ضخامت سنج التراسونیک فلزات چگونه کار می کنند؟

ضخامت سنجی مواد در مواردی که امکان دسترسی به دو طرف سطح نباشد به کمک تجهیزاتی به نام ضخامت سنج اولتراسونیک انجام می گیرد.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  میلی اهم متر چیست؟

واحد اندازه گیری برای مقاومت کمتر از یک اهم، میلی و میکرو اهم نامیده می شود. یک میلی اهم برابر است با یک هزارم اهم (0.001 Ω) و همچنین یک میکرو اهم (μΩ (1 برابر است با یک میلیونیم اهم (0.000001 Ω). برای مثال 0.5 اهم برابر است با 500 μΩ

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

فروشگاه اینترنتی تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز 

با افتخار اعلام می‌کنیم که ما، درشرکت تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز، به عنوان یکی از معتبرترین منابع تأمین تجهیزات اندازه‌گیری و ابزار دقیق در ایران حضور داریم و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم. ما با ارائه محصولاتی مانند: مولتی متر دیجیتال، کلمپ آمپرمتر، منبع تغذیه، بارومتر، گیج فشار، نیروسنج، فازمتر القایی، اهم‌متر، ترمومتر لیزری، دوربین دید در شب حرارتی، LCR متر، لوکس متر، بادسنج، کلرسنج، دوربین ترموویژن، و ابزارهای دقیق دیگر، به شما کمک می‌کنیم تا در پروژه‌ها و فعالیت‌های خود به بهترین شکل ممکن پیش بروید. از تجربه و تخصص ما برای اندازه‌گیری دقیق و موثرترین استفاده بهره‌مند شوید. ابزار دقیق بهروز نمایندگی هیوکی در ایران، نمایندگی تستو در ایران و همچنین نمایندگی برند های معروفی مثل فلوک، یونیتی، پی سی ای، کیوریتسو، اکستک، مارمونیکس و ... می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. بهروز، همیشه به سوی کیفیت و رضایت شماست.

با  ثبت ایمیل خود، از تخفیف ها و جدیدترین های تجهیزات اندازه گیری بهروز  با خبر شوید !

facebook    Twitter    googleplus    Instagram    aparat    Telegram Telegram
 
  
 
     ☎: 021-33931174     051-31774    📱:09229004394
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت بازرگانی بین المللی تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز با نام انحصاری BTMCO می باشد. Copyrights. © 2018