مجله برق و فناوری بهروز

  کلمپ آمپرمتر چیست؟

کلمپ‎میتر یا آمپر‏متر چنگکی clamp meter ابزار سودمندی است که به مهندسان امکان اندازه گیری جریان الکتریکی ( آمپر ) را به سهولت میدهد . کافیست قسمت چنگکی تجیهز را در اطراف سیم حامل جریان قرار داده و بدون نیاز به اتصال پراب و قرار دادن به صورت سری آمپر متر مقدار جریان را اندازه گیری کنید.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  پاورآنالایزر و هارمونیک آنالایزر چیست؟

پاورمترها Powermeter دستگاه هایی هستند که برای محاسبه توان، انرژی، توان اکتیو و راکتیو، فاکتور توان و اندازه‏گیری ولتاژ، جریان طراحی گردیده ‏اند. همانطور که می دانید توان معرف انرژی در واحد زمان می باشد و با واحد وات اندازه گیری می شود و در الکتریسیته از حاصل ضرب ولتاژ در جریان به دست می‏ آید. این در حالی است که در سیستم های الکتریکی، خصوصا در جریان متناوب نیاز به آنالیز بسیاری از فاکتورها می باشد که در تولید و نحوه انتقال انرژی و مصرف آن در تجهیزات الکتریکی بسیار موثر می باشند.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  مهندسی ابزار دقیق چیست؟

ابزار دقیق رشته‌ای میان رشته‌ای است که با اندازه گیری کمیت‌های فیزیکی (فشار،دما،سطح مواد در مخارن و فلو) و کنترل آن ها سرو کار دارد. این رشته زیر شاخه مهندسی کنترل می‌باشد که نسبت به خود رشته کنترل دارای جنبه‌های عملی بیشتری است و جذابیت بیشتری برای کار ایجاد می‌کند. این رشته به دلیل وجود سنسور های الکتریکی با رشته برق و الکترونیک ارتباط بسیار نزدیکی دارد.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  بهداشت حرفه ای چيست؟

در دنیای امروز انسان‌ها مجبورند در تلاش معاش؛ با مشکلات گوناگون دست و پنجه نرم کرده و خطرات فراوانی را که خود ناشی از پیشرفت علم و تکنولوژی است، به جان بخرند. این خطرات، تعداد عوامل تهدید کننده سلامتی را افزایش داده است و در نتیجه بر تعداد بیمار‌های شغلی و مخاطرات حرفه‌ای نیز روز به روز افزوده می‌شود. برای مثال کارگری که در واحد صنعتی با جیوه یا سرب سر و کار دارد، ممکن است دچار مسمومیت حاد شده یا به یک بیماری مزمن دچار گردد.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  تاکومتر یا دورسنج چیست؟

دور سنجی و سرعت سنجی درتجهیزات تست را میتوان به صورت مکانیکی یا نوری یا الکتریکی انجام داد این تست معمولاً در موتورهای الکتریکی و تجهیزات دوار مورد استفاده قرار می گیرد. در نمونه های مکانیکی معمولا در انتهای دستگاه یک برآمدگی دوکی شکل یا استوانه ای شکل جهت تماس با جسم دوار تعبیه گردیده

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  کالیبراتور چیست؟

کالیبراتوردستگاهی است که اغلب سیگنال های الکتریکی از جمله ولتاژ جریان و دما (مینی ولت) را اندازه گیری می کند.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  تسترهای الکتریکی و انواع آن

تستر های الکتریکی دسته ای از محصولات هستند که می توانند ولتاژ و یا جریان موجود را بسیار سریع و آسان تشخیص دهند. تسترهای الکتریکی دستی و ارگونومیک هستند و به کاربر اجازه می دهند بسیار ایمن الکتروسیته دستگاه مورد آزمایش اندازه گیری کند.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  آشنایی با برق و الکترونیک

رسانای الکتریکی (هادی) به هر ماده ای که بتواند جریان الکتریکی را از خود عبور دهد رسانای الکتریکی یا هادی الکتریک (هدایت کننده جریان الکتریکی) گویند مانند فلزات و به هر ماده که نتواند جریان الکتریکی را از خود عبور دهد نارسانا یا غیرهادی گویند مانند پلاستیک، چرم، کاغذ و غیره.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  ارت سنج دستگاه تستر مقاومت زمین (Earth Tester)

زمین کردن حفاظتی عبارت است از زمین کردن کلیه قطعات فلزی تأسیسات الکتریکی که در ارتباط مستقیم (فلز به فلز) با مدار الکتریکی قرار ندارند. این زمین کردن به خصوص برای حفاظت اشخاص در مقابل اختلاف سطح تماسی زیاد به کار برده می شود.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  آشنایی با اصطلاحات شبکه های برق

چون جریان خطوط زیاد می باشد و نمی توان مستقیما آن را اندازه گرفت با استفاده ازاین دستگاه از جریان نمونه برداری می کنند. این دستگاه به صورت سری در مدار قرار می گیرد.همچنین برای ایزوله شدن شبکه های فشار قوی از سیتم های اندازه گیری و حفاظت از این وسیله استفاده می شود.

۱۳۹۱/۹/۲۸  : تاريخ

فروشگاه اینترنتی تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز 

با افتخار اعلام می‌کنیم که ما، درشرکت تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز، به عنوان یکی از معتبرترین منابع تأمین تجهیزات اندازه‌گیری و ابزار دقیق در ایران حضور داریم و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم. ما با ارائه محصولاتی مانند: مولتی متر دیجیتال، کلمپ آمپرمتر، منبع تغذیه، بارومتر، گیج فشار، نیروسنج، فازمتر القایی، اهم‌متر، ترمومتر لیزری، دوربین دید در شب حرارتی، LCR متر، لوکس متر، بادسنج، کلرسنج، دوربین ترموویژن، و ابزارهای دقیق دیگر، به شما کمک می‌کنیم تا در پروژه‌ها و فعالیت‌های خود به بهترین شکل ممکن پیش بروید. از تجربه و تخصص ما برای اندازه‌گیری دقیق و موثرترین استفاده بهره‌مند شوید. ابزار دقیق بهروز نمایندگی هیوکی در ایران، نمایندگی تستو در ایران و همچنین نمایندگی برند های معروفی مثل فلوک، یونیتی، پی سی ای، کیوریتسو، اکستک، مارمونیکس و ... می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. بهروز، همیشه به سوی کیفیت و رضایت شماست.

با  ثبت ایمیل خود، از تخفیف ها و جدیدترین های تجهیزات اندازه گیری بهروز  با خبر شوید !

facebook    Twitter    googleplus    Instagram    aparat    Telegram Telegram
 
  
 
     ☎: 021-33931174     051-31774    📱:09229004394
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت بازرگانی بین المللی تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز با نام انحصاری BTMCO می باشد. Copyrights. © 2018