مجله برق و فناوری بهروز

  شتاب سنج یا سرعت سنج چیست؟

شتاب سنج دستگاهی است که مقدار شتاب صحیح (Proper Acceleration) را اندازه گیری می کند. شتاب صحیح شتاب نسبت به جسم در حال سقوط آزاد است. شتاب سنج دارای مدل‌های یک محوری و چند محوری است که می توانند اندازه و جهت شتاب را به عنوان یک کمیت برداری اندازه گیری کنند؛ می توان از حسگرهای شتاب سنج برای تعیین موقعیت و آشکار سازی لرزش و ضربه استفاده کرد.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  میکرومتر و کولیس چیست؟

برای اندازه گیری قطعاتی که بایستی دقیق تراشیده شوند میکرومتر به کار برده می‌شود. دقت میکرومتر به مراتب بیشتر از دقت کولیس‌ها می‌باشد. میکرومترها از نظر سیستم اندازه گیری مانند کولیس دو نوع می‌باشند که آنها را میکرومترهای اینچی و میکرومترهای میلیمتری می‌نامند. ميکرومتر نيز از بخش هاي مختلفی تشکيل شده است.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  لوکس متر یا نور سنج چیست؟

لوكس متر وسیله اندازه گیری «شدت روشنایی» با واحد lux می باشد، دستگاه مورد نظر «شدت نور» بر سطح سنسور را حس نموده و با توجه به ضرایب تبدیل اختصاص داده شده به دستگاه دیجیتالی شدت روشنایی محلی كه سنسور در آن واقع است را نشان می دهد.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  سختی و سختی سنج چیست؟

سختی (به انگلیسی: Hardness) یکی از معیارهای مقاومت مواد جامد در برابر تغییر شکل پلاستیک است. معیارها و آزمون‌های مختلفی برای سختی مواد وجود دارد اما تمام آنها از مقاومت ماده در برابر یک فرورونده یا خراشنده با اعمال نیروی مشخص بر ابزاری با شعاع یا قطر مشخص سختی ماده را ارزیابی می‌کنند.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  نحوه انتخاب دور سنج مناسب

سرعت سنج دستگاهی است که می تواند از سرعت زاویه ای محور چرخش را بر اساس دورز بر دقیقه اندازه گیری کند (RPM). یک نمونه خوب که می توان به وسیله دور سنج میزان سرعت آن را اندازه گیری کرد فن ها می باشند. همچنین بعضی از دور سنج ها می توانند سرعت صفحه طولی را بر اساس فوت بر دقیقه و یا متر بر دقیقه اندازه گیری کنند. نمونه بارز برای اندازه گیری سرعت صفحه طولی نوار نقاله و یا پله برقی می باشند.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  ميدان مغناطيسی يا گوس متر يا تسلامتر

در الکترو مغناطیس کلاسیک تعریف میدان مغناطیسی به صورت «میدان حاصل از بار الکتریکی در حال حرکت در اطراف آن» می‌باشد. میدان مغناطیسی از تک بارها، سیم های حامل جریان، جهت گیری دوقطبی‌های مغناطیسی (آهنرباهای دائمی)، جریان سیال رسانا (میدان مغناطیسی زمین) ایجاد می‌شوند.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  رطوبت سنج جامدات چیست؟

رطوبت سنج جامدات دستگاهی است که می تواند رطوبت چوب و سایر محصولات ساختمانی را اندازه گیری و نمایش دهد. رطوبت برخی از اجسام را می توان به وسیله این دستگاه اندازه گیری کرد.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  رطوبت سنج چیست؟

هوای بدون بخار آب را هوای خشک می‌گویند. این نوع هوا در جو وجود ندارد، حتی در جو روی بیابان ها و عرض های بالا هوای خشک به علاوه رطوبت را هوای مرطوب می‌گویند. تبخیر که عامل مرطوب ساختن هوای خشک است، از سطح اقیانوس ها و آب های سطحی و تعرق، منبع رطوبت هوا، ایجاد ابرها و بارندگی است. حداکثر بخار آب موجود در جو 4 - 3 درصد است.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  هیدروترمومتر (دما سنج / رطوبت سنج) چیست؟

رطوبت سنج/دما سنج می تواند میزان رطوبت و دمای محیط را اندازه گیری کند. واحد اندازه گیری رطوبت نسبی، درصد است (محدوده اندازه گیری 0.0 الی 100 %). رطوبت نسبی بالاترین میزان رطوبت است که هوا می تواند بدون چگالش آن را نگه دارد. این تجهیزات قادر است بوسیله یک ترموستات میزان دما رانیز با واحد C یا F اندازه گیری و نمایش دهد.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

  کاربرد تراز لیزری و متر لیزری در فعالیت های عمرانی

امروزه با افزایش ساخت و سازها و ساخت بلند مرتبه ها و افزایش ابعاد ساختمان، اندازه‌‌گیری با وسایل مرسوم تولید خطای بالایی می‌کند. علاوه بر این تمایل بازار به سوی سازه هایی با ساختار جدید و گاهاَ پیچیده و طبعاَ دقت بالا و استانداردهای جهانی است.

۱۳۹۱/۹/۲۹  : تاريخ

فروشگاه اینترنتی تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز 

با افتخار اعلام می‌کنیم که ما، درشرکت تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز، به عنوان یکی از معتبرترین منابع تأمین تجهیزات اندازه‌گیری و ابزار دقیق در ایران حضور داریم و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم. ما با ارائه محصولاتی مانند: مولتی متر دیجیتال، کلمپ آمپرمتر، منبع تغذیه، بارومتر، گیج فشار، نیروسنج، فازمتر القایی، اهم‌متر، ترمومتر لیزری، دوربین دید در شب حرارتی، LCR متر، لوکس متر، بادسنج، کلرسنج، دوربین ترموویژن، و ابزارهای دقیق دیگر، به شما کمک می‌کنیم تا در پروژه‌ها و فعالیت‌های خود به بهترین شکل ممکن پیش بروید. از تجربه و تخصص ما برای اندازه‌گیری دقیق و موثرترین استفاده بهره‌مند شوید. ابزار دقیق بهروز نمایندگی هیوکی در ایران، نمایندگی تستو در ایران و همچنین نمایندگی برند های معروفی مثل فلوک، یونیتی، پی سی ای، کیوریتسو، اکستک، مارمونیکس و ... می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. بهروز، همیشه به سوی کیفیت و رضایت شماست.

با  ثبت ایمیل خود، از تخفیف ها و جدیدترین های تجهیزات اندازه گیری بهروز  با خبر شوید !

facebook    Twitter    googleplus    Instagram    aparat    Telegram Telegram
 
  
 
     ☎: 021-33931174     051-31774    📱:09229004394
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت بازرگانی بین المللی تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز با نام انحصاری BTMCO می باشد. Copyrights. © 2018