مجله برق و فناوری بهروز

  رطوبت سنج و یا سایکرومتر

سایکرومتر معمولی ترین دستگاهی است که از دو دماسنج دقیق جیوه‌ای تشکیل شده است. دور مخزن یکی از دماسنج ها لایة نازک موسلین (Muslin) پیچیده شده که به آن دماسنج مرطوب گفته می شود و در هنگام کار دستگاه با یستی همیشه مرطوب بماند.

۱۳۹۱/۹/۲۸  : تاريخ

  اسیلوسکوپ Oscilloscope

نوسان‌نما یا اسیلوسکوپ (به انگلیسی: Oscilloscope) دستگاهی الکترونیکی است که امکان مشاهده ولتاژ را فراهم می‌کند. غالبا مقدار ولتاژ به صورت نموداری دوبعدی نمایش داده می‌شود که محور افقی زمان و محور عمودی آن ولتاژ است. از نوسان‌نما عموما برای نمایش دقیق موج استفاده می‌شود. علاوه بر دامنه، معمولا نوسان‌نماها قادر به اندازه‌گیری و نمایش دیگر پارامترها مانند عرض پالس، دوره تناوب و زمان بین دو حادثه (مانند وقوع دو پیک) هستند.

۱۳۹۱/۹/۲۸  : تاريخ

  مولتی متر چیست؟

تمام مولتی مترها با جزئی اختلاف مانند یکدیگر هستند. مولتی متر دیجیتال از یک قاب متحرک تشکیل شده است که در داخل یک میدان مغناطیسی دائمی قرار گرفته و میزان چرخش آن را سیگنال نشان می دهد. وقتی جریان معینی از قاب عبور می کند، صفحه دیجیتال متصل به آن تغییر کرده و مقدار جریان را نشان می دهد. روی صفحه آومتر قسمت های زیر مشاهده می شود:

۱۳۹۱/۹/۲۸  : تاريخ

  انواع دماسنج ها (Thermometer)

دماسنج، وسیله‌ای است که بر مبنای واحدهای مختلف دما را اندازه می‌گیرد. دماسنج، یکی از پرکاربردترین وسائل در انجام انواع پروژه ها دماسنج می باشد. دماسنج وسیله ای است که می تواند دمای محیط اطراف خود را اندازه گیری نماید. دماسنج ها انواع مختلفی دارند مانند دماسنج جیوه ای، دماسنج الکلی، دماسنج گازی، ترمو کوپل و... رایج ترین نوع دماسنج ها، دما سنج های جیوه ای و الکلی می باشند که کاربرد فراوانی دارند.

۱۳۹۱/۹/۲۸  : تاريخ

  فلورايد چيست و فلورايد سنج چيست؟

فلورايد چيست و فلورايد سنج چيست؟ فلورايد يكی از عناصر معدني موجود در طبيعت است كه در محيط بصورت يون فلورايد باقی نمانده و بصورت فلورين يافت مي شود.

۱۳۹۱/۹/۲۷  : تاريخ

  الکترونيک عمومی

الکترونيک عمومی

۱۳۹۱/۹/۲۶  : تاريخ

  شبیه سازی سیستم ها و مدارهای الکتریکی با استفاده از ویولت

بنا به تعریف٬ یک پدیده گذرا٬ یک تابع آپریودیک از زمان بوده و دارای استمرار کوتاه می باشد. امواج ضربه ای ولتاژ و جریان، مثال هایی برای چنین پدیده های گذرایی هستند. یک موج ضربه ای ولتاژ توسط یک تغییر ناگهانی ولتاژدر یک نقطه از سیستم (شبکه) قدرت بوجود می آید. سرعت چنین موجی بستگی به محیطی دارد که در آن حرکت می کند. چنین موج ضربه ای ولتاژ٬ همیشه یک موج ضربه ای جریانی٬ به همراه خواهد داشت.

۱۳۹۱/۹/۲۵  : تاريخ

  ساخت صفحات خورشیدی

در این مقاله با آموزش ساخت صفحات خورشیدی آشنا می شوید.

۱۳۹۱/۹/۲۵  : تاريخ

  بررسی مدارات رمان و سیستم برق سکوهای نفتی و گازی

امروزه قسمت اعظم انرژی مورد نیاز صنایع را منابع انرژی الکتریکی تامین می کنند در نتیجه می توان ماشینها الکتریکی و ترانسفورماتورها را به وفور در کارخانه های مختلف مشاهده کرد. در مواردی که مصرف کننده با ولتاژی غیر از ولتاژ شبکه کار می کند باید با روشی دقیق ترانسفورماتور لازم را جهت تبدیل ولتاژ شبکه به ولتاژ مورد نیاز طراحی کرد و ساخت. در صورتی که ماشینهای الکتریکی مناسب و بر اساس شرایط کار انتخاب شوند عمر مفیدی در حدود 20-15 سال خواهد داشت. در صورتی که ماشین الکتریکی به طور مناسب انتخاب نشده باشد.

۱۳۹۱/۹/۲۵  : تاريخ

  نیروگاه گازی

در این تحقیق با نیروگاه گازی بیشتر آشنا می شوید

۱۳۹۱/۹/۲۵  : تاريخ

فروشگاه اینترنتی تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز 

با افتخار اعلام می‌کنیم که ما، درشرکت تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز، به عنوان یکی از معتبرترین منابع تأمین تجهیزات اندازه‌گیری و ابزار دقیق در ایران حضور داریم و آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم. ما با ارائه محصولاتی مانند: مولتی متر دیجیتال، کلمپ آمپرمتر، منبع تغذیه، بارومتر، گیج فشار، نیروسنج، فازمتر القایی، اهم‌متر، ترمومتر لیزری، دوربین دید در شب حرارتی، LCR متر، لوکس متر، بادسنج، کلرسنج، دوربین ترموویژن، و ابزارهای دقیق دیگر، به شما کمک می‌کنیم تا در پروژه‌ها و فعالیت‌های خود به بهترین شکل ممکن پیش بروید. از تجربه و تخصص ما برای اندازه‌گیری دقیق و موثرترین استفاده بهره‌مند شوید. ابزار دقیق بهروز نمایندگی هیوکی در ایران، نمایندگی تستو در ایران و همچنین نمایندگی برند های معروفی مثل فلوک، یونیتی، پی سی ای، کیوریتسو، اکستک، مارمونیکس و ... می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات، با کارشناسان ما در ارتباط باشید. بهروز، همیشه به سوی کیفیت و رضایت شماست.

با  ثبت ایمیل خود، از تخفیف ها و جدیدترین های تجهیزات اندازه گیری بهروز  با خبر شوید !

facebook    Twitter    googleplus    Instagram    aparat    Telegram Telegram
 
  
 
     ☎: 021-33931174     051-31774    📱:09229004394
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت بازرگانی بین المللی تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق بهروز با نام انحصاری BTMCO می باشد. Copyrights. © 2018