مجله برق و فناوری بهروز

  گوس متر یا تسلا متر چیست؟

EMF/ELF متر میزان شدت و نه جهت میدان تشعشع الکترو مغناطیسی را در رنج 1/ 0 الی 199 میلی گوس اندازه گیری می کند. میزان و درجه تشعشعات که در ویدئو ترمینال ها، فن ها، سیستم کنترل سیم کشی، خطوط برقی و غیره به کار رفته است را بسیار دقیق اندازه گیری کند.

۱۳۹۱/۷/۲۲  : تاريخ

  کلمپ آمپرمتر

کلمپ متر دستگاهی است که میتوان از طریق روشی ایمن و مناسب، جریان موثر را بدون نیاز به پراپ اندازه گیری کرد . زمانی که جریان از طریق یک رسانا باعث ایجاد میدان مغناطیسی میشود کلمپ متر می تواند آن جریان را اندازه گیری کند و میزان خوانده شده مر بوطه را به صورت (آمپر) نمایش دهد.

۱۳۹۱/۷/۲۲  : تاريخ

  کالیبراسیون چیست؟

تعاریف متعددی برای کالیبراسیون ارائه شده است. دراستاندارد ملی ایران در بخش "واژه ها واصطلاحات پایه و عمومی اندازه شناسی" کالیبراسیون چنین تعریف شده است.

۱۳۹۱/۷/۲۲  : تاريخ

  کالیبراتورها

بيشتر تجهيزات اندازه گيری و سنسورها براي دقت مشخصي طراحي گرديده اند. پروسه ای که در آن دقت تجهيز را مورد ارزيابي قرار مي دهند کاليبراسيون نام دارد.

۱۳۹۱/۷/۲۲  : تاريخ

  تستر های الکتریکی

تستر های الکتریکی دسته ای از محصولات هستند که می توانند ولتاژ و یا جریان موجود را بسیار سریع و آسان تشخیص دهند. تستر های الکتریکی دستی و ارگونومیک هستند و به کاربر اجازه می دهند بسیار ایمن الکتروسیته دستگاه مورد آزمایش اندازه گیری کند. تستر های الکتریکی می توانند جریان ACرا به تنهایی , جریان DC را به تنهایی و یا هر دو را با هم اندازه گیری کنند. بعضی از تستر ها می تواند اتصال و یا فاز را اندازه گیری کنند.

۱۳۹۱/۷/۲۲  : تاريخ

  تست و آنالیز کابل شبکه

در قسمت اول که مربوط به تست و آنالیز زیرساختهای شبکه (فیبرنوری و مسی) می شود، سه دسته روش تست می باشد که هر کدام را به اختصار توضیح داده و برای هرکدام یک نمونه مثال می نویسیم

۱۳۹۱/۷/۲۲  : تاريخ

  دوربین حرارتی ترمویژن

امروزه با توجه به نیاز مبرم به برق و حداقل رساندن قطعی های ناخواسته و رضایتمندی مشترکان و پایداری سیستم برق و حس اعتماد مشتریان به جریان و روند مطمئن در سیستم برق رسانی برنامه های پیشگیرانه ای تنظیم میگردد که با تست و بررسی تجهیزات از صحت عملکرد آن ها مطمئن میشویم.

۱۳۹۱/۷/۲۲  : تاريخ

  پاورآنالایز

پاور آنالایز ها در صنعت برق کاربرد ویژه ای دارند که در مدل های سه فاز و تک فاز جهت اندازه گیری توان های اکتیو ، راکتیو ، ظاهری کسینوس فی استفاده می شوند.

۱۳۹۱/۷/۲۲  : تاريخ

  ویدئو بروسکوپ

بروسکوپ ها تجهیزات بازرسی ایمنی و امنیتی محسوب می شود. لنز دوربین که از طریق کابل به داخل فضای مورد نظر فرستاده می شود و تصاویر آن بروی نمایشگر رنگی قابل دید می باشد.

۱۳۹۱/۷/۲۲  : تاريخ

  تعریف ارت سنج و انواع آن

ارت سنج یا تستر مقاومت زمین وجود چاه ارت برای حفاظ از کاربران و تخلیه بار الکتریکی روشی است که سال هاست اجرا می شود. اندازه گیری مقاومت این چاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است با توجه به نیاز کاربر ارت سنج به سه دسته تقسیم بندی می شوند.

۱۳۹۱/۷/۲۲  : تاريخ